Mielőtt 20 leszek

by - Saturday, February 25, 2017


Idén szeptemberben fogom ünnepelni a második X-et, ezt pedig elég nagy mérföldkőnek érzem valamiért, annak ellenére, hogy jól tudom, nem fog drasztikusan megváltozni tőle az életem. Mégis, szerintem jelzésértékű ez a kor. Azt jelenti, hogy többé nem vagyok már tinédzser, hanem sokkal inkább fiatal felnőtt. Ugyan a törvény szerint tizennyolc éves korom óta felnőttnek számítok, eddig (nem túl meglepő módon) egyáltalán nem éreztem magam annak. Valószínűleg húsz évesen sem fogom még, de mégis, ebben a korban már benne van az a tudat, hogy az embernek a huszas évei alatt bizony fel kell nőnie és saját életet kell kezdenie. 

Nem azt mondom, hogy mostantól csakis a családalapításon és a karrierépítésen fog járni az eszem, de elég jól ismerem magam ahhoz, hogy tudjam, hogy az évek múlásával ezek egyre inkább előtérbe fognak kerülni nálam, méghozzá meglehetősen hamar. 25-26 éves koromra szeretnék házas lenni és a saját lábamon állni. És ez egy borzasztóan rémisztő gondolat, de egyben csodaszép is. Bár jelenleg még nem tudom felfogni, hogy hat év alatt ennyit változhat az életem, szeretném, ha változna.

Tehát a második X számomra jelképesen egy kapu, ami a saját, önálló életemhez vezet, még akkor is, ha az egyenlőre nem teljesen tiszta, hogy ezt milyen úton-módon fogom elérni. Részben ezért is terveztem meg ezt a listát, hogy ezzel mondjak búcsút gyermekkoromnak (ez drasztikusabban hangzik, mint ahogy én azt gondolom), részben pedig mert... miért ne? Mindig jó szórakozás egy kis plusz motivációt előteremteni, még akkor is, ha csak kis célokról van szó. Szóval lássuk!

10 DOLOG, AMIT MEG AKAROK CSINÁLNI, MIELŐTT 20 LESZEK

1. Részt venni egy fesztiválon... végig. Egyik legnagyobb bánatom, hogy idáig még egyszer sem voltam bérlettel fesztiválozni, holott más az én koromban már bőven túl van három-négy pörgős fesztiválszezonon. Nekem ez valahogy kimaradt, főleg azért, mert sokáig a szüleim el sem engedtek több napra fesztiválozni. Mostmár viszont itt az ideje, hogy ezt is kipróbáljam. Azt még nem tudom, hogy melyik fesztivált kéne megcéloznom, mert a Volt jelenleg túl drága, a Szigetről nem is beszélve, a Strandra pedig nem tudom, hogy ki jönne velem. Majd keresek valakit magam mellé.

2. Meztelenül fürdeni. És nem otthon a fürdőkádban vagy a zuhanyzóban. Legszívesebben a tengerben mártóznék meg így, de ki tudja, hogy leszek-e a nyáron tenger közelében, így megelégednék egy tavacskával is, vagy valami folyó eldugott kis szakaszával. Nem tudom egyébként, hogy mi vonz annyira ebben az amúgy triviális dologban, de nagyon idillinek képzelem magát az élményt, szóval remélem lesz majd lehetőségem kihúzni ezt a listámról.

3. Dolgozni. 19 éves létemre még egyszer sem vállaltam diákmunkát, és ez mostmár több szempontból is kezdi kicsit bökni a csőrömet. Először is nyilván jól jönne némi megtakarított pénz, másodszor pedig épp itt az ideje, hogy megtapasztaljam, milyen dolgozni. Persze közmunkáztam már, és bár valamilyen szinten az is egy munka, azért teljesen más, mint egy igazi munkahely, fizetéssel és szerződéssel. Jó tapasztalat lenne számomra, ha megérezném, hogy egy bizonyos összegért mennyit is kell dolgozni. Talán akkor jobban érezném a pénz súlyát.

4. Nemzetközi junkfood. Kicsit szerencsétlen így egymás alá tenni ezt a két dolgot, mert más kultúrák édességein és rágcsálnivalóin csámcsogni drága mulatság, de nem tehetek róla, imádok enni. És imádom a különleges, meglepő ízeket is. Már írtam erről, hogy szeretnék Japánból rendelni egy nagy csomag rágcsálnivalót, és talán azt is említettem már, hogy néhány amerikai különlegességet is szeretnék kipróbálni.

5. Roadtrip. Egyszer szeretnék egy olyan spontán utazást, ahol csak beugrom a kocsiba, összeszedem pár barátomat, és már megyünk is. Nem kell feltétlenül messzire, sőt, kifejezetten egy egynapos kiruccanásra vágyok, valahol kicsiny hazánkon belül. Szép lenne mondjuk közösen túrázni egyet, vagy elmenni valami hangualtos helyre és piknikezni meg egész nap csak beszélgetni.

6. Túrázás. Magában ez így egyáltalán nem lenne új élmény az életemben, hiszen apuval évek óta járunk már túrázni - ha tehetjük, akkor évente legalább egyszer elmegyünk valamerre. Általában Székelyföldre, mivel odakint élnek apu rokonai. Remélem ezt a jó szokást ebben az évben sem szakítjuk meg, ezúttal viszont valami új helyre szeretnék menni, mert az utóbbi két évben ugyanott voltunk. Bár annak is megvolt a varázsa, mostmár valami ismeretlen tájra és kihívásra vágyom.

7. Főzni egy ebédet a családnak. Néha, ha engedem, hogy belegondoljak, akkor a sárga földig elszégyellem magam, hogy alig tudok valamit alkotni a konyhában. Édesanyám ilyenkor már jóval ügyesebb volt nálam, szerintem több receptet is kívülről tudott, nekem meg még ahhoz is gugliznom kell, hogy palacsintát süssek. Mondjuk ezt inkább a szétszórtságom és a feledékenységem számlájára írom, de attól még tényleg itt az ideje, hogy legalább egy teljes menüt el tudjak készíteni a családom számára - mindenféle segítség nélkül. Valami egyszerűbb kétfogásos ebédre gondoltam, de ha igazán jó kedvem lesz (meg persze sok időm), akkor valami desszertet is összedobok mellé.

8. Polefitness. Ez az a tétel, amit már ki is húzhatok, ugyanis amióta megírtam ezt a listát, azóta sikerült kipróbálnom ezt a sportágat is. Nekem borzasztóan tetszett és nagyon jól éreztem magam az órán, igaz, az első pár percben azért kicsit furcsa volt az egész - a szituáció, a többi lány, és persze az, hogy mi teljesen tapasztalatlanul ácsorogtunk a terem közepén. De az oktató nagyon kedves és segítőkész volt, ügyesen irányított minket, és kellően oda is figyelt ránk, így szinte azonnal feloldódtam. Csak pár alappörgést tanultunk meg, de az is épp elég nagy kihívás volt a számunkra, úgyhogy nem panaszkodom. Sikerült egyébként tenyérni kék-zöld foltokat szereznem a lábaimra, és még most is, így három nappal később is fáj minden izmom, szóval elég kemény ez a sportág.

9. Új frizura. Elárulok egy titkot: nagyjából másfél éve nem jártam fodrásznál, leszámítva azt az egy alkalmat a szalagavatóm napján, amikor csak azért mentem el, hogy legyen egy szép alkalmi frizurám az estére. A hajam jelenleg a hátam alját verdesi, és bár nem ér le a derekamig, azért már nem sok hiányzik hozzá. Lényeg a lényeg, hogy indokolatlanul hosszú, nekem pedig ideje lenne kezdenem vele valamit. Erősen gondolkodom rajta, hogy egyenesre vágatom, nagyjából olyan válligérőre, és talán a színén is igazíttatok valamelyest, mert én már nem merek hozzányúlni azután, hogy szeptemberben a barna festékkel sikeresen feketés-padlizsánszínűre festettük itthon.

10. Készíteni egy vlogot. Régi dédelgetett álmom, hogy egyszer majd készítek egy videóblogot nektek. A téma még nincs meg, és az sem teljesen körvonalazódott a fejemben, hogy mégis miként akarom ezt kivitelezni, milyen eszközökkel, de maga a gondolat annyira izgat, hogy jó lenne, ha végre összeszedném minden technikai tudásom és bátorságom, és tényleg megcsinálnám a vlogot. Már azzal is elégedett lennék, ha végül nem tenném közzé, csak eltenném magamnak emlékbe.

+1 Lovaglás. Gyermekkorom óta vágyom arra, hogy egyszer majd megtanuljak rendesen lovagolni. Amióta csak az eszemet tudom, mindig is csodáltam a lovakat, és a mai napig csodálom őket. Szerintem gyönyörű és felettébb intelligens állatok, ráadásul nagyszerű lehet azt megtapasztalni, hogy milyen, ha ló és ember együtt dolgozik, egyenlő társakként. Ugyan sosem tanultam lovagolni, és most sem az a célom, hogy még húsz éves korom előtt elkezdjek, szeretném, ha legalább egyszer kimehetnék egy lovardához, ahol lovak között lehetnék, és lovagolhatnék egyet. Jelenleg elolvadnék, ha a barátom elvinne egy lovardába, egyszerűen álomszép ajándék lenne. Majd lehet elejtek neki néhány finom utalást, lassan úgyis itt az évfordulónk. :D

Ti miket írnátok fel még a listára, ha magatoknak írnátok?

You May Also Like

1 comments