Könyvespolctúra kihívás

by - Saturday, November 19, 2016


Emlékeztek még arra a könyvre, amit annyira meg akartatok venni magatoknak, hogy napokig másra sem tudtatok gondolni, aztán miután végre meglett, büszkén felhelyeztétek a polcra, és soha többet le sem vettétek onnan? És emlékeztek még arra a könyvre, amit karácsonyra vagy születésnapra kaptatok, és bár mosolyogva köszöntétek meg, később sosem vettétek a kezetekbe? Hát arra, amit az anyukátoktól, nagymamátoktól örököltetek, és abban a percben elfelejdkeztetek róla, amint becsúsztattátok két másik könyv közé? És mi a helyzet a kölcsönkért, soha el nem olvasott és soha vissza nem adott könyvekkel, amiknek már nem is tudjátok, ki volt az eredeti gazdája?

Mindenkinek vannak ilyen könyvei - eldugott, elfelejtett, igazán soha számba sem vett könyvek, amik még most is ott állnak a helyükön, pontosan ott, ahova évekkel ezelőtt helyeztétek őket. Talán közben arra gondoltatok, hogy majd később, ha lesz rá időtök, újra előveszitek őket, és akkor elolvassátok az összeset, de az is lehet, hogy egy percre sem fordult meg a fejetekben a gondolat, hogy esélyt adjatok nekik. Bevallom, velem már mindkettő előfordult. A könyvespolcomon sajnos számtalan olyan kötet van, amit még életemben nem vettem a kezembe azzal a szándékkal, hogy végigolvassam őket.

Innen jött a Könyvespolctúra kihívás ötlete, na meg onnan, hogy a 101 Things in 1001 Days kihívásom egyik tétele miatt elkezdtem kutatni pár klasszikus után a házban. Ott guggoltam a polcom előtt, néztem a sok olvasatlan könyv gerincét, és arra gondoltam, hogy miért nem adok én ezeknek a könyveknek egy esélyt? Hiszen megérdemlik! Egy esélyt minden és mindenki megérdemel, hát miért pont ezekkel a szegény könyvekkel lenne ez másképp?

Össze is gyűjtöttem tíz olyan könyvet, ami első körben megtetszett, és amelyekről úgy gondoltam, hogy egyáltalán nem lenne időpocsékolás az olvasásuk, és kigondoltam mellé ezt a kihívást - remélve, hogy talán mást is inspirálok arra, hogy átböngéssze a könyvespolca tartalmát.

Pár szabály és fontos tudnivaló:

1. A kihívás célja az, hogy minden résztvevő válasszon ki magának min. 5, max. 10 olyan könyvet, ami egészen idáig a könyvespolcán pihent, és olvassa el őket! Más megkötés a könyvekkel kapcsolatban nincs, lehet bármilyen vastag, szólhat bármiről, lehet novelláskötet, regény, verseskötet, vagy bármi más, a lényeg, hogy már meglévő, idáig el nem olvasott könyv legyen.

2. Bárki csatlakozhat, bármikor, és a könyvek elolvasására sincs megszabott időkorlát, így mindenki haladhat a maga tempójában, és senki sem fog lemaradni semmiről.

3. A kihívás keretein belül két bejegyzést kell írni - egyet annak megkezdésekor, és egyet a befejezésekor. A kihívás kezdetén a kiválasztott könyvekről kell írni egy picit, hogy miket választottál és miért, a végén pedig egy véleményt az összes elolvasott könyvről. Nem kell hosszú legyen, elég csak  könyvenként pár mondat, meg esetleg az, hogy végül érdemes volt-e megadni neki az esélyt, vagy sem.

4. Természetesen a "kötelező" kettőnél több bejegyzést is írhatsz a Könyvespolctúra kihívással kapcsolatban: ha szeretnél néha beszámolni arról, hogy hogy haladsz, vagy ha te úgy gondolod, hogy minden elolvasott könyvnek külön bejegyzést szentelnél, nyugodtan tedd meg! Én az összeset nagy örömmel fogom olvasni.

5. Ha csatlakozni szeretnél, akkor a kihívás bejegyzései elejére kérlek tedd ki a fentebb látható képet, és linkeld be ezt a bejegyzést, hogy más érdeklődő is részt tudjon venni benne. Továbbá kérlek nekem is jelezd, hogy csatlakoztál, vagy itt a bejegyzés alatt, vagy a chatben, de akár e-mailben is megteheted.

Ennyi megkötésem lenne, remélem teljesíthetőnek és korrektnek tartjátok őket. Ha valami nem világos, vagy módosítanátok valamin, nyugodtan írjatok nekem! Remélem csatlakoztok majd a kihíváshoz, és olvasunk együtt valami jót, valami régi újat. :) 

U.i.: Az általam választott könyvekről szóló bejegyzés hamarosan érkezik, csak nem akartam a kihívás leírását mással keverni, így külön vettem a kettőt.

You May Also Like

3 comments